چرا باید همین امروز لیست ایمیل خود را بسازید ؟

چرا باید همین امروز لیست ایمیل خود را در وردپرس بسازید ؟

از وقتی که افزونه Bloom برای وردپرس در سایت ما قرار گرفته است ، بسیاری از کاربران از ما سوال می کنند که چرا باید لیست ایمیل ایجاد کرده و هر روز آن را گسترش دهیم ؟ ایمیل مارکتینگ یک روش منسوخ است ؟ چرا باید از این افزونه استفاده کنیم ؟ چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم ؟ وقتی شبکه های اجتماعی هست چرا ایمیل مارکتینگ ؟ و بسیاری سوال مرتبط دیگر .

در این مقاله به اساسی ترین پرسش ها در این زمینه پاسخ می دهیم و به شما می گوییم که چرا هر وبلاگ نویس حرفه ای و هر کسب و کار اینترنتی همین حالا باید لیست ایمیل کاربران خود را جمع آوری کند . همچنین در انتهای مقاله یک آموزش قدم به قدم را به شما ارائه می دهیم تا با مراحل جمع آوری لیست ایمیل آشنا شوید .

این نکته را هرگز فراموش نکنید ، اگر از یک وبلاگ نویس موفق بپرسید که بزرگ ترین اشتباه آن ها چه بوده است ، بدون استثنا می گویند : عدم ساخت لیست ایمیل . با این تفاسیر چرا افراد مبتدی باز هم این اشتباه را تکرار می کنند ، دلیل آن بسیار واضح است . اکثر کاربران بر این باورند که ایمیل مارکتینگ مرده است . اگر شما هم این باور را دارید ، این مقاله باعث تغییر نگرش شما به این روش بازاریابی خواهد شد .

اما مگر ایمیل مارکتینگ منسوخ نشده است ؟

خیر ، به هیچ عنوان . در واقع ایمیل مارکتینگ هیچ وقت به این اندازه محبوب نبوده است . هر وب سایتی از شما آدرس ایمیلتان را می خواهد ، فرقی نمی کند این وب سایت فیس بوک باشد یا توئیتر و … . چرا ایمیل به این میزان مهم و تاثیر گذار است ؟

پاسخ بسیار ساده است . هر فردی دارای یک آدرس ایمیل است که هر روز چندین بار وارد ان شده و پیغام های خود را بررسی می کند . حتی امروزه اکثر افراد با گوشی هوشمند خود به صورت ۲۴ ساعته ایمیل ها را دریافت کرده و از طریق سرویس اطلاع رسانی به محض دریافت ایمیل از آن آگاه می شوند . پس ایمیل یک روش شخصی ، مستقیم و کارآمد برای ارتباط با اکثر افراد محسوب می شود .

بزرگ ترین شرکت های ایرانی و خارجی از ایمیل مارکتینگ به صورت هدفمند برای جذب کاربر و خرید بیشتر استفاده می کنند . دیجی کالا شرکت موفق ایرانی نیز از این روش برای فروش بیشتر بهره می برد .

چرا باید همین امروز لیست ایمیل خود را بسازید ؟

برخی افراد می پرسند که با وجود شبکه های اجتماعی نیازی به ایمیل مارکتینگ نیست ؟ شبکه های اجتماعی یک روش بسیار خوب برای ارتباط با مخاطبان است . اما بیایید واقع بین باشیم ، شبکه های اجتماعی می ایند و می روند . همین چند سال پیش شبکه های اجتماعی و پیغام رسان های محبوبی مثل لاین ، وایبر ، تانگو ، فرندفید ، مای اسپیس و … با امکانات بی نظیر به وجود آمدند و برای مدتی فراگیر شدند . خیلی از این شبکه های اجتماعی دیگر محبوبیت سابق را ندارند و یا حذف شده اند . امروزه فیس بوک ، توئیتر (و تلگرام درون ایران) هم چنان به فعالیت خود ادامه می دهند ، اما یک سوال ، این دو شبکه اجتماعی نیز به ایمیل های شما متصل نشده اند ؟

حتما شما هم از بحث های اخیر در مورد تلگرام و ضرورت انتقال سرورهای آن به ایران آگاه هستید . فرض کنید که گروهی ۲۰ هزار نفری دارید و قرار شود که در صورت عدم انتقال سرورهای تلگرام به ایران ، سرویس دهی این شبکه به ایران لغو شود . به همین سادگی ۲۰ هزار مخاطب خود را از دست می دهید ! فیس بوک نیز با قابلیت EdgeRank در رساندن محتوا به کابران محدودیت ایجاد کرده است . گزینه های دیگری هم وجود دارد ، به عنوان مثال اینستاگرام ، پینترست و … . در همه این شبکه های اجتماعی باید سیاست تولید محتوای جداگانه ای داشته باشید ، که این کار برای یک وبلاگ نویس معمولی و یا یک کسب و کار کوچک ، کاری آسان محسوب نمی شود .

فراموش نکنید که ما نمی گوئیم که از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید و اهمیتی ندارند . بدون شک قعالیت در این شبکه ها دارای اهمیت است ولی باید وقت و تلاش بیشتری روی هدفی گذاشت که تاثیر بیشتر و تضمین شده ای داشته باشد .

مزایای داشتن یک لیست از ایمیل کاربران

پس از چندین سال کسب تجربه در زمینه وب سایت ، به جرات می توان گفت که بهترین کاری که برای پیشرفت سایت خود می توانید انجام دهید ، جمع آوری لیستی از ایمیل مخاطب های سایت است .

چرا ؟ به دلیل این که وقتی کسی ایمیل خود را در لیست شما ثبت می کند ، کاملا به مطالب و موضوع سایت شما علاقه داشته و تمایل دارد اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند . پس احتمال باز شدن ایمیل های ارسالی شما و کلیک روی لینک های موجود در آن ، توسط افراد درون لیست بسیار بیشتر می شود . دلیل آن هم کاملا واضح است :

ایمیل کاملا شخصی است: ایمیل به شما این امکان را می دهد که وارد اینباکس کاربر شوید ، بدون وجود محدودیتی که رسیدن شما را تغییر دهد . پیغام شما برای کاربر دارای اهمیت است و به صورت کاملا شخصی با وی در میان گذاشته می شود .

ایمیل هدفمند است: برای ارسال ایمیل به کاربر نیاز است که ایمیل خود را در لیست شما وارد کرده و آن را تایید کند . کسی که این همه کار را انجام می دهد مسلم است که تمایل دارد اطلاعات بیشتری از طرف شما دریافت کند و با ایمیل شما در کمال احترام برخود خواهد کرد .

ایمیل کارآمد است: همانطور که اشاره کردیم کسی که عضو لیست ایمیل شما می شود ، تمایل دارد اطلاعات بیشتری از محصولات ، مطالب ، خدمات و … شما به دست آورد . این گونه افراد احتمال بیشتری دارند که روی محتوای ایمیل شما کلیک کرده و یا محصول شما را خریداری کنند . پس با این تفاسیر شما می دانید که کاربر از شما چه می خواهد ، می توانید محتوای ایمیل را مطابق با نیاز کاربر ویاریش کرده و بیشترین بازدهی را داشته باشید .

ایمیل رو در رو است: افراد ایمیل را در محیطی کاملا شخصی مشاهده می کنند . پیغام شما در یک وب سایت یا خط زمان درج نشده است . آن ها می توانند با خیال راحت در محیطی خصوصی سوال های خود را از شما بپرسند . همچنین ایمیل به کاربران حس اعتماد میدهد ، چرا که پس از پاسخ به سوالات از طرف شما ، اعتمادی بین شما و او به وجود می آید . این اعتماد مسلما بین سایر افراد به اشتراک گذاشته خواهد شد .

چرا باید همین امروز لیست ایمیل خود را بسازید ؟

به صورت خلاصه ، کارایی ایمیل بسیار بیشتر از سایر روش های بازاریابی آنلاین می باشد ، برندهای بزرگ خیلی وقت پیش به این نکته پی برده اند ، برای همین است که هزاران دلار خرج کمپین های تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی می کنند تا کاربران را به عضویت در لیست ایمیل خود ترغیب کنند . آن ها فهمیده اند که ایمیل بهترین سرمایه گذاری بلند مدت برای پیشرفت سایت و کسب و کار می باشد . چرا که هزینه بسیار پایینی دارد و برای مدت طولانی قابل انجام است .

برندهای بزرگ خیلی وقت پیش به این نکته پی برده اند ، برای همین است که هزاران دلار خرج کمپین های تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی می کنند تا کاربران را به عضویت در لیست ایمیل خود ترغیب کنند .

مقایسه گزینه های رایگان و پولی برای لیست ایمیل

تعداد زیادی سرویس برای جمع آوری لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ وجود دارد . بیشتر افراد ترجیح می دهند که برای شروع کار از سرویس های رایگان استفاده کنند . این موضوع کاملا قابل درک است ولی چندان توصیه نمی شود . چرا ؟

به دلیل اینکه بیشتر سرویس های رایگان تنها امکان ارسال آخرین مطالب سایت را به صورت خبرنامه خودکار برای شما فراهم می کنند . اکثر کاربران هنوز فرق ایمیل مارکتینگ و خبرنامه را نمی دانند .

سرویس هایی مثل فیدبرنر یا جت پک برای وردپرس ، به شما این امکان را می دهند که آخرین مطالب سایت خود را به ایمیل کاربران ارسال کنید ، بدون اینکه بتوانید گزینه ای جدید به آن اضافه نمایید . استفاده از این سرویس ها به این معنا است که هر بار مطلب جدید روی سایت شما قرار می گیرد ، کاربران آن را در ایمیل خود دریافت خواهند کرد . پس در واقع اطلاعاتی که کاربر دریافت می کند عمومی است . شما نمی توانید ایمیل شخصی به کاربران ارسال کنید ، نمی توانید ایمیل را شخصی سازی کنید ، نمی توانید اعضا را بر اساس علاقه مندی دسته بندی کنید و همچنین هیچ گزارشی از وضعیت ایمیل های خود ندارید .

این در حالی است که ایمیل مارکتینگ معمولا برای شما هزینه ای اندک دارد و به شما این امکان را می دهد که ایمیل های شخصی به تعداد زیادی مخاطب ارسال کنید . شما می توانید فعالیت های کاربران را مشاهده کنید و کاربران وفادار خود را شناسایی نمایید . شما می توانید تست های مختلف را انجام دهید تا بیشترین بازدهی را پیدا کنید . می توایند با برنامه ریزی دقیق و دیدن گزارش های مربوط به کمپین بهترین زمان برای ارسال ایمیل های بعدی را شناسایی کنید و … .

برای اینکه بتوانید یک لیست ایمیل موفق را جمع آوری کنید باید با یکی از سرویس های پولی فعالیت داشته باشید . پیشنهاد ما استفاده از سیستم هایی مثل MailerLite یا Mailchimp می باشد . هر دو سرویس دهنده دارای پلن رایگان می باشند که با استفاده از آن ها می توانید تا زمانی که به درآمد مناسبی از طریق ایمیل مارکتینگ نرسیده اید ، از خرج های اضافی جلوگیری کنید .

نکته دیگر این که میلرلایت در ایران پشتیبانی می شود و می توانید پرداخت های آینده خود را به صورت ریالی نیز انجام دهید .

چگونه لیست ایمیل را در وردپرس ایجاد کنیم ؟

خب تا اینجا با اهمیت شروع ساخت لیست ایمیل آشنا شدیم . حال وقت آن رسیده که بررسی کنیم که چطور کاربران را برای عضویت در لیست ایمیل خود ترغیب کنیم و زودتر لیست ایمیل خود را گسترش دهیم . به طور کلی شروع ساخت لیست ایمیل شمال دو مرحله است :

انتخاب یک سرویس دهنده مناسب برای ایمیل مارکتینگ: ما شخصا استفاده از میل چیمپ یا میلرلایت را توصیه می کنیم .

استراتژی مناسب برای قرار دادن فرم های عضویت در مکان و زمان مناسب: برخی از قالب های وردپرس دارای ابزارکی برای این کار هستند . همچنین بعضی از سرویس دهنده ها کدی را در اختیار شما قرار می دهند که با قرار دادن آن در سایت ، فرم عضویتی ساده به سایت شما اضافه خواهد شد .

یک نکته که بسیار حائز اهمیت است این است که اگر می خواهید ضریب عضویت کاربران در لیست ایمیل خود را افزایش دهید ، باید از فرم های زیبا در مکان و زمان مناسب استفاده کنید .

ما در سایت هشت تم ، با استفاده از افزونه Bloom ، تعداد اعضای لیست ایمیل خود را بیش از ۶۰۰ درصد افزایش دادیم . قبل از استفاده از افزونه تعداد عضویت در روز حدود ۵ نفر بود که پس از استفاده از افزونه ، با همان ترافیک قبلی ، به مقدار ۳۲ نفر در روز افزایش پیدا کرد .

برای افزایش ضریب عضویت کاربران در سایت خود ، باید از تکنیک های متفاوتی استفاده کنید . به عنوان مثال همه افراد تمایل دارند چیزهای مختلف را رایگان به دست آورند . شما می توانید از این موضوع استفاده کنید و به عنوان هدیه عضویت ، تخفیفی ویژه یا محصولی رایگان را در اختیار کاربر قرار دهید .

جالب است بدانید که در ورژن جدید ارائه شده توسط هشت تم، افزونه Bloom صد در صد با سرویس محبوب میلرلایت هماهنگ شده است. به این ترتیب لازم نیست شما کدهای افزونه را تغییر داده و از روش فرم HTML برای ساخت فرم عضویت استفاده کنید. کافی است کد API خود را از سایت میلرلایت دریافت کرده و در افزونه قرار دهید. به این ترتیب لیست شما در سرویس میلرلایت ساخته خواهد شد.

فرقی نمی کند وب سایت شما دربراه چه موضوعی است ، یا کسب و کار شما چه نوع کسب و کاری است . اگر یک وب سایت دارید باید از همان روز اول لیست ایمیل کاربران خود را جمع آوری کنید . چرا که اگر می خواهید بازدیدکنندگان را به کاربران وفادار تبدیل کنید باید لیست ایمیل آن ها را داشته باشید .

مراحل افزایش تعداد اعضای لیست ایمیل و شروع ایمیل مارکتینگ

  1. مشخص کنید که هدفتان چیست.
  2. برای عضویت کاربران در لیست ایمیل خود پاداش تعیین کنید.
  3. محتوای اختصاصی برای ایمیل های خود آماده کنید.
  4. سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب را انتخاب نمایید.
  5. لیست خود را بسازید.
  6. آدرس ایمیل ارسال کننده و نام مناسب برای آن را انتخاب کنید.
  7. یک ایمیل خوش آمد گویی با قابلیت ارسال خودکار بسازید.
  8. یک صفحه تشکر در وب سایت خود برای کاربران بسازید.
  9. از گوگل آنالایتیکز برای رهگیری کمپین های خود استفاده کنید.
  10. فرم های عضویت را در نقاط کلیدی وب سیات خود قرار دهید. به عنوان مثال زیر مطالب، صفحه اصلی و یا به صورت پاپ آپ.
  11. فرم عضویت درون خطی را در نوشته های کلیدی وب سایت خود قرار دهید.
  12. فرم عضویت را متناسب با موضوع هر دسته بندی شخصی سازی کنید.
  13. از تست A/B برای پیدا کردن بهترین متن و ظاهر برای فرم خود کمک بگیرید.

همه موارد ذکر شده در بالا توسط افزونه Bloom قابل اجرا هستند.

افزونه های رایگان برای ساخت لیست ایمیل

MailPoet Newsletters: با استفاده از افزونه MailPoet Newsletters می توانید در خود وردپرس ایمیل مارکتینگ را انجام دهید. هر چند این کار فشار زیادی به سرور وارد کرده و امکان مسدود شدن اکانت را فراهم می کند، اما اگر از این نظر مشکل ندارید می توانید از این افزونه استفاده کنید. از جمله قابلیت های افزونه MailPoet Newsletters می توان به ساخت آسان ایمیل ها، داشت ابزارک برای دریافت ایمیل کاربران، ارسال خودکار ایمیل ها، ارسال ایمیل برای اعضای وردپرس، امکان درون ریزی دستی ایمیل کاربران و …

Boxzilla: افزونه Boxzilla به شما امکان می دهد که هنگامی که کاربر به یک نقطه خاص از صفحه اسکرول کرد فرم عضویت برای او نمایش داده شود. از جمله قابلیت های این افزونه می توان به اماکن ساخت فرم ها با هر محتوایی، نمایش خودکار فرم با اسکرول کاربر، نمایش فرم با استفاده از لینک یا دکمه، شخصی سازی ظاهر فرم و … اشاره نمود.

WordPress Popup – Optin Revolution: با استفاده از افزونه WordPress Popup – Optin Revolution می توانید فرم های پاپ آپ را به سایت خود اضافه کنید. از جمله قابلیت های این افزونه می توان به هماهنگی با برخی از سرویس های محبوب ایمیل مارکتینگ، امکان شخصی سازی پاپ آپ ها، مشخص کردن تعداد نمایش فرم ها و … اشاره نمود.

نتیجه گیری

اشتباه دیگران را انجام ندهید و همین امروز لیست ایمیل خود را بسازید . بدون داشتن لیست ایمیل کاربران سایت شما پیشرفتی در آینده نخواهد داشت . فراموش نکنید که هر کسب و کاری به کاربران وابسته است و بدون داشتن کاربر نتیجه ای جز شکست نباید انتظار داشته باشید .

با استفاده از افزونه Bloom که یکی از محصولات پرفروش سایت هشت تم محسوب می شود ، می توانید سرعت افزایش تعداد کاربران در لیست ایمیل خود را چند برابر کنید . فراموش نکنید که پشتیبانی ما در کلیه مراحل همراه شماست .

با افزونه Bloom ، لیست ایمیل خود را همین امروز چند برابر کنید .

 

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید و با چالش های آن آشنا هستید ، خوشحال می شویم اگر آن را با ما در میان بگذارید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مطلب خاصی فکرتان را مشغول کرده است ؟
آن را با ما در میان بگذارید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *